25 Ocak 2016 Pazartesi

İsteğe Bağlı Tarım SSK Şartları (Ek/5 Sigorta)

4/a yani SSK kapsamında prim ödemenin en kolay yolu Ek/5 tarım SSK. Ek/5 tarım ssk için gerekli şartlar nelerdir? Kimler Ek/5 tarım SSK kapsamında prim ödeyebilir? Ek/5 SSK kapsamında prim ödemek için başvurular nasıl yapılır? Ek/5 tarım sigortası ile ilgili merak ettiğiniz tüm sorularınızın cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz.

İsteğe Bağlı Ek/5 SSK'lı Olmak İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?


İsteğe bağlı Ek/5 tarım SSK kapsamında prim ödemek isteyen birisinin:
-4/a yani SSK kapsamında çalışmaması,
-4/b yani Bağ-Kur'lu olmaması,
-Ziraat Odaları ya da İl/ilçe tarım müdürlüklerinde çiftçilik kaydının olmaması,
-Şirket ortağı olmaması,
-Vergi kaydının bulunmaması,
-Banka sandığı kapsamında sigortalı olmaması,
-Emekli maaşı almıyor olması,
-Sosyal Güvenlik Kurumu' ndan gelir almıyor olması,
-18 yaşını tamamlamış olması,
Gerekmektedir.

Ek/5 Tarım SSK Başvurusunda İstenen Evraklar Nelerdir?

Ek/5 tarım SSK başvurularında istenen evraklar şunlardır:
-Ek/5 Sigorta başvuru formu (Başvuru formunun muhtara ve İl/ilçe tarım müdürlüklerine onaylatılması gerekir)
-Kimlik fotokopisi.

Ek/5 Tarım SSK Hangi Tarihten İtibaren Başlar?


-SGK'ya elden yapılan başvurularda, kargo ve normal posta ile başvurularda Kuruma intikal tarihinden,
-Taahütlü ya da iadeli taahhütlü posta ile gönderilerde postaya veriliş tarihinden,

Başlatılır.

Ek/5 Tarım SSK Kaç Gün Üzerinden Prim Öder?

Ek/5 kapsamında prim ödeyen sigortalılar 2016 yılı için asgari ücretin brüt tutarının 23 günlük kazancının %34,5 u olarak prim ödemektedirler.

2016 Yılında en düşük Ek/5 Sigorta primi 435,63 TL.

Ek/5 kapsamında her ay 30 gün hizmet olarak kabul edilir.
Yukarıda belirtilen 23 gün her yıl bir gün arttırılacak ve 2023 yılında Ek/5 Tarım SSK'lılar asgari ücretin brüt tutarının %34,5'u kadar prim ödeyecekler.

Ek/5 Tarım SSK Hangi Tarihte Sona Erer?

Ek/5 Tarım SSK:
-SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı ve ya Banka Sandıklarına tabi çalışanlar için çalışmaya başladıkları tarihten bir gün önce,
-Ölen sigortalılar için ölüm tarihinde,
-Gelir ya da aylığa hak edenlerin sigortası talep tarihinde,
Durdurulur.


Ek/5 Kapsamında Borçlu Olanlar Borçlarını Sildirebilir mi?

Ek/5 SSK kapsamında prim borcu olanların bu borçları talepleri halinde silinir. Prim ödemelerinin yettiği tarih itibariyle sigortaları durdurulur.


Ek/5 SSK Prim Borçları Nasıl Ödenir?

Ek/5 tarım sigortası prim borçları Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaşmalı tüm banka ve PTT şubelerine T.C. kimlik numarası ile ödenebilir.

Ek/5 SSK Prim Borçlarının Son Ödeme Tarihi Ne Zamandır?

Her ayın prim borcunun ay sonuna kadar ödenmesi gerekmektedir. Takip eden ayın sonuna kadar ödenmeyen primler için gecikme zammı ya da faizi uygulanmaz.

Ek/5 Tarım SSK Borçları Kredi Kartı İle Ödenir mi?

Ek/5 Tarım SSK Borçlarını Kredi kartı ile ödemek mümkün. Bunun için E-devlet şifresine ihtiyacınız olacak. E-devlet şifreniz yoksa herhangi bir PTT şubesinden temin edebilirsiniz.
Kredi kartı ile Ek/5 SSK Primlerinizi ödemek için lütfen TIKLAYINIZ
-Sisteme E-devlet şifrenizle giriş yapın.
-DİĞER ÖDEMELER,
-EK/5, EK/6, 5/G, 4/A KISMİ İBS, TOPLULUK,
-T.C. KİMLİK NUMARASI,
Aşamalarını takip ederek Ek/5 SSK prim borcunuzu kredi kartı ile kolayca ödeyebilirsiniz.

EK/5 TARIM SSK İLE İLGİLİ TÜM SORULARINIZI YORUM KISMINDAN SORABİLİRSİNİZ.

SAYGILARIMLA.



19 yorum:

  1. Vergi kaydım var esnafım.ek 5 tarım ssk ödeyebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Okurum;
      Ek/5 Tarım SSK ödeme şartlarından birisi de vergi kaydınızın olmamasıdır.Vergi kaydınızı durdurmadan Ek/5 SSK kapsamında prim ödeyemezsiniz.
      Saygılarımla.

      Sil
  2. Devlet memurunun. Eşim adına ek 5 isteğe bağlı ssk ödersek almış olduğum aile yardımı kesilir mi
    Teşekkür ediyorum şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Okurum;
      Eşiniz adına Ek/5 SSK kapsamında prim ödemeye başlarsanız 657 Sayılı Devlet memurları kanununa göre eşiniz adına almış olduğunuz aile yardımı kesilir.
      Yalnızca İsteğe Bağlı Bağ-Kur kapsamında prim öderse aile yardımı kesilmez.
      Saygılarımla.

      Sil
  3. Merhaba efendim. Anneme şimdi ek5 den sigorta ödüyoruz, daha önce 2400 felan primi vardı, sonradan isten ayrilinca ek5 e geçmek zorunda kaldik. Kaç günden kaç yasinda emekli olur. 1969 doğumlu.

    YanıtlaSil
  4. 2013 yılında mayıs ayında ek 5 olarak kaydoldum. ne zaman emekli olabilirim? kaç iş günü prim yatırmam lazım? ayrıca normal ssk ile ek5 in arasındaki fark nedir?

    YanıtlaSil
  5. 2013 yılında mayıs ayında ek 5 olarak kaydoldum. ne zaman emekli olabilirim? kaç iş günü prim yatırmam lazım? ayrıca normal ssk ile ek5 in arasındaki fark nedir?

    YanıtlaSil
  6. Hocam,ek5 tar sig da sağlık hizmetlerinde yararlanıyor muyuz,meslek hastalığı doğum vs diyor bu ne demek,
    Sgk kurumundaki görevliye 24 gün değil de 30 gün üzerinden primi ödemek istediğimi belirttim bana zaten 30 gün üzerinden ödeniyor dedi,bir de su an mevsim malum tarım işleri yavaş dolayısı ile çalışma süreleri çok az bu durumda sgk görevlisi beyanın gercekliginden suphelenip bana ayrıca matbu evrak vererek bunu iyi oku ve imzala dedi(imalı şekilde)
    Ne yapmak gerekli,cevabınız için teşekkür ederim
    Saygılar
    Hakan

    YanıtlaSil
  7. Köyde duruyordum şimdi istanbula taşındım bişey olurmu. Teşekürler

    YanıtlaSil
  8. EK5,EK6,5G,4A KISMİ İBS,TOPLULUK,2925 TARIM ödemeleri adı altında ödeme yapıldığında, devlet memurunun aile yardımı kesilirmi, şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Ek 5 tarım sigortası olan eşin yanına, eş durumundan tayin istenebilir mi, ve hangi belgeler gerekir.
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. 1972 doğumlu 2004 beri ek 5 tarım oduyorum ssk girisim 20 02 1993 birim 3600 ek 5 odemeye devam etmelimiyim


    YanıtlaSil
  11. Çalışmıyorum, tarımla da uğraşmıyorum, ek 5 tarıma başvurabilirmym??

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Evet Ek 5 tarım ssk kapsamında prim ödeyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. Ek 5 pirimlerimi iki aydıraödeyemedim bi sıkıntı olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Sağlıktan yararlanamazsınız. Ayrıca gecikme zammı ve faizi işler. Başka bir sıkıntı olmaz.

      Sil
  14. Merhabalar.benim babam tarim sigortali askerlik borclanmasi yaptik parayi ödedik.babam emekli olmak istedigine dair dilekcesini verdi uc hafta oldu dilekce vereli.b u dilekceden sonra bir dilekce daha veriliyor diye duyduk bununla ilgili bilgi alabiliyormuyuz.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.benim babam tarim sigortali askerlik borclanmasi yaptik parayi ödedik.babam emekli olmak istedigine dair dilekcesini verdi uc hafta oldu dilekce vereli.b u dilekceden sonra bir dilekce daha veriliyor diye duyduk bununla ilgili bilgi alabiliyormuyuz.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  16. Bağkuröderken son 3,5 yıl için sigortaya geçtim arada çalıştım 20 ay kadar ek5 ödedim yine çalıştım günlerim dolunca emeklilik dilekçemi verdim.Sigortaya geçerken bağkuru kapatmadığım için ödediğim ek5 günlerimi gağkura geçirmek istiyorlar bağkura borçlanmışım hem bağkur açıkken hem ek5 ödeyemezsin diyorlar napmam lazım ek5 günlerimin bağkura aktarılmasını istiyorum diye dilekçe yazmamı söylediler yoksa hiç bir işlem yapılmaz dosyan bekler diyorlar

    YanıtlaSil

Değerli Okurum;
Yorumunuz için teşekkürlerimi sunuyorum. Yorumunuzu kontrol ettikten sonra en kısa zamanda onaylayacağım ve cevaplayacağım.
Saygılarımla iyi günler dilerim.